Puste naczynie
Puste naczynie
(C) REUTERS
Możemy go właśnie oglądać w "25. godzinie" i we "Włoskiej robocie". Nie jest superprzystojny: na ulicy wtapia się w tłum, niczym się nie wyróżniając. Nie wywołuje skandali, nie prowadzi gwiazdorskiego trybu życia, nie lubi rozgłosu. Nie udaje mu się go jednak uniknąć, zwłaszcza że przez kilka lat jego narzeczoną była Salma Hayek. Na ekranie tworzy role nietuzinkowe, wybiera filmy ciekawe i różnorodne: "Lęk pierwotny", "Skandalista Larry Flynt", "American History X", "Podziemny klub", "Rozgrywka", "Czerwony smok".
"25. godzina" to kolejny po "Morderczym lecie" film, który Spike Lee obsadził białymi aktorami. Zagrał pan dilera narkotyków, który żegna się z wolnością, bo musi zapłacić wysoką cenę za swoje życiowe wybory.
To fantastyczne doświadczenie! Lubię kontrowersyjne tematy i odważnych reżyserów, a Spike Lee był w moim życiu osobą szczególną. Kiedyś, jako chłopak, poszedłem na "Rób, co należy" i zrozumiałem, czym może być kino. Nikt przedtem tak ze mną nie rozmawiał. Byłem na tym filmie siedem razy. Inne jego obrazy też są dla mnie ważne.
Co pan w nich ceni?
Spike nieustannie opowiada o wyzwaniach,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta