Rzeczpospolita Czytelników; 15.10.2003 r.
Hostessy w aptekach
Przedstawiamy relację z dyżuru telefonicznego, który odbył się wczoraj w naszej redakcji. Poświęcony był problemom podatkowoprawnym występującym dziś w firmach farmaceutycznych, a także zmianom po wejściu Polski do Unii Europejskiej. Na pytania czytelników odpowiadali Karina Furga i Wojciech Tomkiewicz, oboje z zespołu doradztwa dla sektora farmaceutycznego Ernst & Young.
Firma farmaceutyczna zatrudnia hostessy, których zadaniem jest wręczanie w aptekach ulotek dotyczących leków. Czy takie działanie jest zgodne z prawem?
Nie, jeżeli w grę wchodzi reklama leków sprzedawanych na receptę. W takim przypadku reklama nie może być kierowana bezpośrednio do pacjenta. Mogą ją natomiast prowadzić lekarze oraz właściciele aptek i hurtownie farmaceutyczne.
Czy po 1 maja 2004 r. zmienią się ceny specjalistycznych kosmetyków sprzedawanych w aptekach?
Wejście Polski do UE samo w sobie nie spowoduje zmiany cen produktów sprzedawanych w aptekach. Zmiana taka może nastąpić w dłuższym okresie, ale to jedynie w efekcie zwiększonej konkurencji na rynku farmaceutycznym.
Czy można przekazać produkty lecznicze jako darowiznę na rzecz szpitala?
Tak. Przepisy Prawa farmaceutycznego nie zabraniają przekazywania produktów leczniczych zakładom opieki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta