Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Poszerzanie oferty

03 marca 1995 | Ekonomia | MB

Ovita Mutricia

Poszerzanie oferty

Holenderska Mutricia z Zoetermeer to lider w Europie w dziedzinie odżywek, kaszek i kleików dla niemowląt i maluchów. Do Polski przyciągnął Holendrów prosty fakt: rocznie rodzi się u nas pół miliona dzieci -- potencjalnych konsumentów produktów firmy Mutricia. Wybór partnera był o tyle łatwy, że przedsiębiorstwo Ovita z Opola pasowało do profilu koncernu Mutricia, jak twierdzi J. Cheriex, dyrektor Ovita Mutricia.

Ovita Mutricia, polsko-holenderskie przedsiębiorstwo o udziale 50-50, założono w kwietniu 1993 r. Holenderski wkład to wydatki na badania i marketing oraz znajomość międzynarodowych rynków żywności. Od Polaków chcą zdobyć wiedzę o Europie Wschodniej, o mentalności ludzi i sposobie odżywiania się w tym regionie.

Ovita Mutricia ma obecnie dwie fabryki w Polsce, zatrudnia 500 osób, a obroty w 1994 r. wyniosły 30 mln USD. Fabrykę odżywek w słoikach zbudowano w ciągu jednego roku. Niedługo oferta handlowa Ovita Mutricia poszerzy się o jogurty i sery. To wynik inwestycji z końca 1994 r. , bo przejęto 2/ 3 udziału w spółdzielczych zakładach...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 419

Spis treści
Zamów abonament