Firmy
Key w pierwszej trójce
Firma Key, polski producent bielizny, jedna z trzech wiodących marek na polskim rynku (dane z badań ADV Entertainment Group sp. z o.o.), wprowadziła w ubiegłym roku do sklepów nową markę Hey. Wyroby te mają ceny o ok. 20 proc. niższe od produktów marki Key. Obecnie, jak wynika z badań prowadzonych w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców, markę Hey rozpoznaje już ponad 7 proc. respondentów, a markę Key - 23,5 proc. osób. Całkowity udział firmy Key w rynku bielizny wynosi 11,04 proc. Firma eksportuje swoje wyroby do Rosji, Białorusi, Czech, Słowacji, na Węgry oraz Ukrainę. W 2002 r. przychody netto ze sprzedaży wyniosły 52 mln zł, a zysk netto - 3,5 mln zł. A.S.
PRZEMYSŁ SPOŻYWCZY
Browar Belgia zwiększa sprzedaż
Browar Belgia w 2003 r. podniósł sprzedaż o 30 proc. w porównaniu z 2002 r., do 1,1 mln hl. Jego wpływy ze sprzedaży wyniosły 250 mln zł, a zysk netto jest szacowany na 6 - 7 mln zł. W ocenie kierownictwa browaru ma on 4-proc. udział w rynku piwa i czwartą lokatę, po Grupie Żywiec, Kompanii Piwowarskiej i spółce Carlsberg-Okocim. Plany na 2004 r. przewidują 25-proc. wzrost sprzedaży w porównaniu z ubiegłorocznymi. L.O.
SUROWCE
British Petroleum sprzedaje stacje
Brytyjski koncern naftowy BP wycofuje się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta