Motoaktualności; Na luźnym biegu; Ulubiony wóz; Volvo traci twarz; Ludzie na drodze; GEpard-kredyt na Auto z Gwarancją
- MOTOAKTUALNOŚCI
- NA LUŹNYM BIEGU
- ULUBIONY WÓZ?
- KONIE MECHANICZNE: Volvo traci twarz
- PROWADŹ Z GŁOWĄ: Ludzie na drodze
- Rynek: GEpard-kredyt na Auto z Gwarancją MOTOAKTUALNOŚCI
Poduszki dla jednośladów
Producenci jednośladów uparli się na poduszki dla motocyklistów. Od prawie 20 lat prowadzą prace badawcze i testy, ale nadal daleko jeszcze do ich powszechnego wprowadzenia, głównie z powodu zasadniczych różnic w budowie samochodów i motocykli. Zasadniczym problemem jest pozycja prowadzącego jednoślad, a także jego ruchliwość na kanapie/siedzeniu (w samochodzie jest ograniczona kształtem fotela i pasami). Drugą trudnością jest zachowanie się jednośladu podczas kolizji: może położyć się na bok albo przekoziołkować nad prowadzącym. Wielu ekspertów jest zdania, że trud jest daremny, inni są pewni powodzenia. Próby z poduszkami prowadzi się od 1987 r. w Stuttgarcie, pracuje też nad tym Honda. Prototypy mają spełniać dwie generalne zasady: ograniczyć katapultowanie prowadzącego - poduszki muszą więc być duże (120 - 140 litrów), nadają się zatem tylko do dużych maszyn (np. hondy gold wing) - albo zmniejszyć siłę uderzenia. Poduszki działałyby jako rodzaj odskoczni nad przeszkodą, w którą uderzył motocykl. Chodzi tu o ochronę jadącego w razie kolizji na
...Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta