Bez reklam nie da rady
Bez reklam nie da rady
LECH JAWORSKI
Gdy mówimy o mediach publicznych w Polsce, pojęcie to przeważnie utożsamiamy z telewizją. To błędny i niebezpieczny sposób myślenia. Na naszym rynku funkcjonuje jeszcze cieszące się społecznym zaufaniem radio publiczne, które skazywane jest niejako na podleganie regulacjom prawnym projektowanym przede wszystkim dla telewizji.
Tym gorzej dla radia, gdy projekty te powstają w kontekście negatywnych ocen działalności Telewizji Polskiej. Czy cała dyskusja publiczna, jaka toczyła się wokół niedawnego projektu zmian przepisów dotyczących opłat abonamentowych, nie jest tego dobrym przykładem? Prawie wszystkie głosy negatywnie oceniające próby usprawnienia poboru tych opłat szukały uzasadnienia w krytycznej ocenie funkcjonowania TVP. Tymczasem, opłaty abonamentowe stanowią maksymalnie 30 proc. przychodów TVP, podczas gdy w wypadku radia jest to co najmniej 80 proc.
Może więc warto, biorąc pod uwagę także zupełnie inny sposób przekazu obu tych mediów, pomyśleć przy opracowywaniu nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji o uwzględnieniu tych różnic? W każdym razie pewne odmienności w regulacjach dotyczących publicznego radia i w tych dotyczących telewizji publicznej wydają się zasadne. Radio publiczne w Polsce to nie tylko Polskie Radio SA z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta