Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rajdowa limuzyna

03 lutego 2004 | Moje Auto | NR
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Technika Napęd na cztery koła

Stały napęd

Rajdowa limuzyna

Stały i dołączany

Układy napędowe 4 x 4 można podzielić na stałe i dołączane. Te ostatnie z reguły wykorzystują sprzęgła lepkościowe. Są tanie, pracują całkowicie automatycznie, bez szumu i nie wymagają konserwacji. Wadą jest zwłoka w działaniu i dlatego coraz częściej zastępowane są przez elektronicznie sterowane sprzęgło Haldex.

Napęd na cztery koła pojawił się ponad dwadzieścia lat temu w samochodach rajdowych. Obecnie nawet stateczne limuzyny mają taki napęd, gdyż klienci przekonali się do tego rozwiązania i oczekują go w każdym typie pojazdu.

Stały napęd na cztery koła konsekwentnie wprowadza marka Audi. Wolfgang Hatz, dyrektor rozwoju układów napędowych Audi, wspomina, że już w latach siedemdziesiątych dostrzeżono zalety napędu na wszystkie koła. Podjęto wówczas strategiczną decyzję konstruowania...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3142

Spis treści
Zamów abonament