Liczy się wystrój, kolor, zapach, muzyka
Liczy się wystrój, kolor, zapach, muzyka
Firmy starają się zachęcić do zakupów w swoich placówkach. Najczęściej dla stałych klientów są różnego rodzaju karty, umożliwiające zakup ze zniżką.
FOT. RAFAŁ GUZ
ANITA BŁASZCZAK, ANNA SIELANKO
W Polsce przybywa firm, które decydują się na rozwój sieci własnych sklepów. Firmowe placówki sprzedaży sporo kosztują, ale umożliwiają kontrolę nad dystrybucją, zapewniają wyższe marże przy sprzedaży, gwarantują bezpośredni kontakt z klientami. Są też bardzo ważnym elementem rozwoju marki.
Sukces giełdowej LPP, która w ciągu czterech lat stworzyła znaną markę odzieży i sieć własnych sklepów Reserved (ponad 70) ma coraz więcej naśladowców. Przybywa firm, które - podobnie jak gdańska spółka - koncentrują się na projektowaniu, dystrybucji i marketingu swych wyrobów zlecając ich produkcję zewnętrznym, czasem zagranicznym wykonawcom. Tak od lat działa większość głównych światowych marek, a ich doświadczenia wykorzystują w Polsce nie tylko LPP, ale i giełdowy Redan (sieci Top Secret i Troll), krakowski Artman (House) i wiele innych spółek....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta