Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Reklama leków po akcesji

25 marca 2004 | Polska-Unia Europejska | HF
źródło: Nieznane

Reklama leków po akcesji

Polskie przepisy dotyczące reklamy leków w zasadzie zostały dostosowane do prawa wspólnotowego, dlatego firmy farmaceutyczne powinny już wiedzieć, jak wolno je reklamować. W przepisach tych trzeba jednak jeszcze wprowadzić zmiany uwzględniające w pełni wymogi unijne.

Po 1 maja reklama leków musi spełniać wymogi unijne, dlatego rząd pracuje nad kolejną nowelizacją prawa farmaceutycznego (obowiązuje 1 października 2002 r.). W Unii Europejskiej kwestie dotyczące reklamy produktów leczniczych reguluje dyrektywa 2001/83 z 2001 r. pod nazwą "Wspólnotowy kodeks w sprawie produktów leczniczych stosowanych u ludzi".

* Jakich leków nie będzie wolno reklamować publicznie?

Gdy chodzi o zakazy dotyczące reklamowania leków, nasze prawo farmaceutyczne jest zgodne z unijnym. W tej kwestii, po akcesji, nic się nie zmieni. Reklama leków dzieli się na reklamę produktów leczniczych, skierowaną do profesjonalistów medycznych (lekarzy, osób prowadzących obrót lekami) oraz do publicznej wiadomości. Reklama leków wydawanych wyłącznie na receptę jest i będzie dozwolona tylko wtedy, gdy jej adresatami są profesjonaliści. Natomiast reklama kierowana do publicznej wiadomości będzie nadal zakazana. Na przykład w aptekach...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3186

Spis treści

Polska-Unia Europejska

Zamów abonament