Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Czy trzeba naliczać VAT od reprezentacji i reklamy

03 czerwca 2004 | Dobra firma | TM AG
źródło: Nieznane

VAT

Temat tygodnia

Czy trzeba naliczać VAT od reprezentacji i reklamy

  • Drobne prezenty - jak liczyć limity

O ile stara ustawa o VAT mówiła wprost o opodatkowaniu przekazania lub zużycia towarów na potrzeby reprezentacjii reklamy, o tyle nowa ustawa w ogóle nie posługuje się tymi pojęciami. Wynika z niej natomiast, że za dostawę uważa się też przekazanie przez podatnika towarów bez wynagrodzenia na cele inne niż związane z prowadzonym przedsiębiorstwem. Czy odnosi się to również do reprezentacji i reklamy?

rys. Rafał Piekarski TOMASZ MICHALIK DORADCA PODATKOWY W SPÓŁCE ERNST & YOUNG

- Przepisy dotyczące opodatkowania reprezentacji i reklamy to już właściwie tradycyjne źródło kłopotów podatników VAT. Nowa ustawa też niewiele tu pomoże, gdyż niestety nie wypowiada się wprost na ten temat.

TOMASZ MICHALIK: Nie oznacza to jednak, że ustawa w ogóle "nie interesuje się" wykorzystaniem towarów i świadczeniem usług na cele reprezentacji i reklamy. Tyle że odnosi się raczej do szeroko rozumianego przekazania towarów bez wynagrodzenia, które podlega opodatkowaniu.

- Czy także na potrzeby reklamy?

T.M.: Przede wszystkim zgodnie z art. 7 ust. 2...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3243

Spis treści

Wybory do Parlamentu Europejskiego 2004

Nauka i Technika

Zamów abonament