Czy trzeba naliczać VAT od reprezentacji i reklamy
Temat tygodnia
Czy trzeba naliczać VAT od reprezentacji i reklamy
- Drobne prezenty - jak liczyć limity
O ile stara ustawa o VAT mówiła wprost o opodatkowaniu przekazania lub zużycia towarów na potrzeby reprezentacjii reklamy, o tyle nowa ustawa w ogóle nie posługuje się tymi pojęciami. Wynika z niej natomiast, że za dostawę uważa się też przekazanie przez podatnika towarów bez wynagrodzenia na cele inne niż związane z prowadzonym przedsiębiorstwem. Czy odnosi się to również do reprezentacji i reklamy?
rys. Rafał Piekarski TOMASZ MICHALIK DORADCA PODATKOWY W SPÓŁCE ERNST & YOUNG
- Przepisy dotyczące opodatkowania reprezentacji i reklamy to już właściwie tradycyjne źródło kłopotów podatników VAT. Nowa ustawa też niewiele tu pomoże, gdyż niestety nie wypowiada się wprost na ten temat.
TOMASZ MICHALIK: Nie oznacza to jednak, że ustawa w ogóle "nie interesuje się" wykorzystaniem towarów i świadczeniem usług na cele reprezentacji i reklamy. Tyle że odnosi się raczej do szeroko rozumianego przekazania towarów bez wynagrodzenia, które podlega opodatkowaniu.
- Czy także na potrzeby reklamy?
T.M.: Przede wszystkim zgodnie z art. 7 ust. 2...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta