Wirtualny sprzedawca, realny towar
UTWORZYĆ SKLEP INTERNETOWY MOŻE KAŻDY, ODNIEŚĆ SUKCES FINANSOWY JEST DUŻO TRUDNIEJ
Wirtualny sprzedawca, realny towar
rys. Rafał Piekarski
- Z kalkulatorem w ręku
- Pod linuxa
- Zawierz profesjonalistom
- Te same prawa ekonomii
Podejmując decyzję o utworzeniu sklepu internetowego, należy przeanalizować mocne i słabe strony planowanego przedsięwzięcia. Przede wszystkim trzeba zastanowić się, dlaczego klient miałby kupić towar w takim sklepie, a nie w tradycyjnym butiku na rogu. Bardzo duże znaczenie będzie miała jakość obsługi, bo opinie klientów, zwłaszcza złe, rozchodzą się w Internecie błyskawicznie.
Żeby uruchomić mały sklep z własnymi serwerami, trzeba wydać co najmniej kilka tysięcy złotych. Górnej granicy kosztów w zasadzie nie ma.
Niektóre przedmioty nie bardzo nadają się do sprzedaży przez Internet. Na przykład wyjątkowo dokładnie powinien przeanalizować swoją decyzję ktoś, kto chce oferować w sieci indywidualnym klientom obuwie. Nawet precyzyjne podanie rozmiaru stopy nie gwarantuje, że buty będą pasować. Jeśli klient złoży zamówienie, a później okaże się, że obuwie jest niewygodne, wymiana narazi sklep na koszty. Przy częstym powtarzaniu się takiej sytuacji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta