Prezent dla firmy lub klienta
- Komentarz: Kliencie, broń się sam
ANNA SIELANKO, DANUTA WALEWSKA
Po 1 maja ceny niektórych kosmetyków sprzedawanych w Polsce powinny spaść. Powód to obniżka akcyzy po wstąpieniu Polski do UE. Spadku cen spodziewało się Ministerstwo Finansów, kiedy podejmowało tę decyzję, obietnice składali producenci i importerzy. Słowa dotrzymały nieliczne firmy kosmetyczne. Te, które to zrobiły, uważają, że na tym zyskały.
Najczęściej jednak importerzy i krajowi producenci ulgę w akcyzie wykorzystali na zwiększenie zysku lub potraktowali ją jako dodatkowe środki na promocję. Niektórzy z nich, zamiast obniżyć ceny, podnieśli je, tłumacząc, że euro zdrożało.
Przedstawiciele perfumerii niechętnie mówią o polityce cenowej dostawców, bo obawiają się retorsji z ich strony. Generalnie jednak twierdzą, że obniżki zdarzają się sporadycznie, natomiast podwyżki cen - zwłaszcza ostatnio - bardzo często. Są uzasadniane drogim euro i koniecznością wprowadzenia w Polsce cen światowych.
Resort niezadowolony
Przez kilka miesięcy przed 1 maja przedstawiciele Polskiego Związku Pracodawców Prywatnych Branży Kosmetycznej negocjowali z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta