Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Małymi krokami

10 sierpnia 2004 | Moje Auto | RP
źródło: Nieznane

Rozmowa Jean Botti, główny konstruktor Delphi, o nowościach techniki

Małymi krokami

fot. ROBERT PRZYBYLSKI

Rz: Zaledwie kilka lat temu wszyscy mówili o samochodowych instalacjach na napięcie 42 V. Dzisiaj na ten temat cisza. Dlaczego?

JEAN BOTTI: Systemy 42-woltowe są drogie, a nie przynoszą korzyści klientom i producentom. Nikt nie chce płacić wysokich kosztów wprowadzenia nowości, tym bardziej że technika czyni postępy i 42-woltowa instalacja elektryczna nie jest konieczna. Dzisiaj nawet hamulce elektryczne, podobnie jak wspomaganie układu kierowniczego, pracują na napięciu 12 V.

Czy pokonano obawy dotyczące niezawodności zdalnie sterowanych systemów hamulcowych i kierowniczych (brake-by-wire i steer-by-wire)?

Nie musimy martwić się o...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3300

Spis treści
Zamów abonament