Małymi krokami
Małymi krokami
fot. ROBERT PRZYBYLSKI
Rz: Zaledwie kilka lat temu wszyscy mówili o samochodowych instalacjach na napięcie 42 V. Dzisiaj na ten temat cisza. Dlaczego?
JEAN BOTTI: Systemy 42-woltowe są drogie, a nie przynoszą korzyści klientom i producentom. Nikt nie chce płacić wysokich kosztów wprowadzenia nowości, tym bardziej że technika czyni postępy i 42-woltowa instalacja elektryczna nie jest konieczna. Dzisiaj nawet hamulce elektryczne, podobnie jak wspomaganie układu kierowniczego, pracują na napięciu 12 V.
Czy pokonano obawy dotyczące niezawodności zdalnie sterowanych systemów hamulcowych i kierowniczych (brake-by-wire i steer-by-wire)?
Nie musimy martwić się o...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta