Pistolet, kamera i szkło
Jak dzieła sztuki są chronione w Polsce
Pistolet, kamera i szkło
Po wczorajszym rabunku dwóch arcydzieł Edvarda Muncha z muzeum jego imienia w Oslo znów gorącym tematem stała się najskuteczniejsza ochrona przed podobnymi przypadkami. Jak przedstawia się sytuacja w polskich muzeach? W jaki sposób chronimy nasze największe skarby sztuki?
Obawy o stan "Krzyku" i "Madonny"
Po kradzieży obrazów Muncha policja norweska blokuje porty i lotniska, apelując do mieszkańców kraju o pomoc. Porzucony samochód złodziei oraz połamane ramy obu obrazów badane są w policyjnych laboratoriach w poszukiwaniu odcisków palców i innych śladów. Dyrektor Muzeum Muncha zaprzecza, jakoby obrazy nie miały żadnych zabezpieczeń - tzw. milczący alarm włączył się w chwili, gdy dzieła zrywano ze ściany. Boi się o ich stan, gdyż mogły zostać uszkodzone po wyjęciu z ram, zwłaszcza malowany na tekturze "Krzyk". Obrazy nie były ubezpieczone od...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta