Po kontrakty na Florydę
Krzysztof Dąbrowski, radca handlowy RP w Waszyngtonie
Po kontrakty na Florydę
Rz: Czy polskie firmy są znane w USA?
KRZYSZTOF DĄBROWSKI: Nie tyle firmy, ile ich produkty. Amerykanie bardzo lubią polską żywność oraz napoje - głównie wódkę Belvedere i Chopin, które są we wszystkich restauracjach dobrej klasy. Kojarzą się one z produktami luksusowymi, także dzięki promocji, która kosztowała ponad 50 mln dolarów. Koszty te właśnie się zwracają. Są to najdroższe wódki w Ameryce, znacznie droższe niż np. Absolut. Przebojem staje się inna wódka, Ultimate. Też ma oryginalne opakowanie - kryształową karafkę - które podbija cenę. Rozpoczęła się także agresywna reklama wódki Wyborowej. Nowy wizerunek, nowa butelka i nowa strategia. Pernod Ricard, właściciel wyborowej, ma nadzieję, że będzie to także duży przebój. Podobno jeszcze w kolejce stoi żubrówka.
Wygląda na to, że rozpijamy Amerykę?
Chyba tak, bo coraz popularniejsze staje się polskie piwo. Zaczęło się od rynku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta