Optymizm i ostrożność
Nastroje konsumentów poprawiły się w październiku, choć w mniejszym stopniu niż we wrześniu
Optymizm i ostrożność
W październiku ponownie, choć słabiej niż w poprzednim miesiącu, poprawiły się nastroje konsumentów. Wprawdzie nieco zmniejszyła się skłonność do zakupów, ale oczekiwania inflacyjne utrzymały się na niskim poziomie, znacznie natomiast zmalał lęk przed bezrobociem. Świadczy to o utrwalaniu się korzystnych tendencji.
Obliczany przez Ipsos wskaźnik optymizmu konsumentów (WOK) wzrósł w październiku o 1 punkt, do 89 pkt. Co istotne, następuje to po znacznej jego poprawie we wrześniu, gdy nastroje konsumenckie sięgnęły poziomu nienotowanego w badaniach Ipsos od lat. Na razie zatem tendencje zmian WOK układają się według najlepszego wariantu przewidywań: dla ich potwierdzenia kluczowe będą dwa kolejne miesiące. W listopadzie spodziewamy się wyraźnej poprawy nastrojów, mamy też nadzieję, że raczej nieuniknione ich pogorszenie w grudniu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
