Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pan M.

16 listopada 2004 | Moje Auto | RP
źródło: Nieznane

Rozmowa Gerhard Richter, szef rozwoju M GmbH (spółki należącej do BMW), opowiada o technice pracy nad techniką

Pan M.

FOT. ROBERT PRZYBYLSKI

Rz: Nazywają pana Mister M. Przy realizacji jakiego projektu zaczął pan pracę?

GERHARD RICHTER: Byłem najmłodszym inżynierem w zespole Paula Roche, który przygotowywał 1,5-litrowy, turbodoładowany silnik dla wyścigowych brabhamów Formuły 1. Miał on premierę w 1981 roku na próbach czasowych podczas GP Wielkiej Brytanii w Silverstone.

Czy to prawda, że wykorzystano w tej jednostce seryjny kadłub?

Seryjne kadłuby wykorzystywaliśmy do pierwszych testów doładowanych jednostek, bo odlane na nasze potrzeby okazały się nietrwałe, miały zbyt dużo naprężeń odlewniczych. Potem jednak nauczyliśmy się je postarzać [rodzaj obróbki cieplnej - przyp. red.] i mieliśmy już specjalne bloki.

M...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3382

Spis treści
Zamów abonament