Pan M.
Pan M.
FOT. ROBERT PRZYBYLSKI
Rz: Nazywają pana Mister M. Przy realizacji jakiego projektu zaczął pan pracę?
GERHARD RICHTER: Byłem najmłodszym inżynierem w zespole Paula Roche, który przygotowywał 1,5-litrowy, turbodoładowany silnik dla wyścigowych brabhamów Formuły 1. Miał on premierę w 1981 roku na próbach czasowych podczas GP Wielkiej Brytanii w Silverstone.
Czy to prawda, że wykorzystano w tej jednostce seryjny kadłub?
Seryjne kadłuby wykorzystywaliśmy do pierwszych testów doładowanych jednostek, bo odlane na nasze potrzeby okazały się nietrwałe, miały zbyt dużo naprężeń odlewniczych. Potem jednak nauczyliśmy się je postarzać [rodzaj obróbki cieplnej - przyp. red.] i mieliśmy już specjalne bloki.
M...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta