Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Internet to nie dżungla

16 listopada 2004 | Dobra firma | PK

FIRMA - KLIENT

O czym powinien pamiętać wirtualny sprzedawca

Internet to nie dżungla

Sprzedaż lub świadczenie usług z wykorzystaniem Internetu ma wiele zalet. Wirtualny sprzedawca nie musi wynajmować lokalu w modnej dzielnicy handlowej, zatrudniać rzeszy ekspedientek, opłacać projektantów wnętrz czy kupować drogiego wyposażenia sklepu. Jego "biznesowym orężem" staje się komputer i dostęp do Internetu. Poza tym rynek Internetu nie ogranicza się jedynie do konkretnego miasta, powiatu czy województwa.

PRZEMYSŁAW KRAL

Tutaj jednak kończy się sielankowy obraz e- -sprzedaży. Na "wirtualnych przedsiębiorców" czyha wiele pułapek, z których istnienia często nie zdają sobie sprawy skuszeni ofertą firm proponujących łatwe założenie wirtualnego sklepu przy wykorzystaniu kilku wiodących programów komputerowych z branży e-commerce.

Po analizie raportu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów można dojść do wniosku, że polscy "wirtualni przedsiębiorcy" często zdają się zapominać o obowiązujących przepisach ( patrz ramka ).

Trudno usprawiedliwiać takie zaniedbania, ale trzeba też mieć na względzie, że prowadzenie działalności gospodarczej w Internecie to wciąż zdobywanie Dzikiego Zachodu. Wszelkie naruszenia obowiązującego prawa i błędy przedsiębiorców wynikają ze słabej...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3382

Spis treści
Zamów abonament