Trudna decyzja w ciężkich czasach
Trudna decyzja w ciężkich czasach
A330-200: długość 59 m; rozpiętość skrzydeł 60,3 m; liczba miejsc 293; zasięg 12,5 tys. km
(c) AP
Oczekiwana przez producentów decyzja w sprawie zakupu nowych samolotów transatlantyckich dla PLL LOT może być odłożona. Na wybór jednej z ofert wpłynie nie tylko ich jakość, ale też sytuacja wewnętrzna narodowego przewoźnika.
O zamówienie PLL LOT walczą dwaj światowi producenci samolotów. Airbus oferuje 293-miejscowe maszyny A330-200. Boeing chce sprzedać samolot 7E7, który może zostać dostarczony przewoźnikowi w 2008 r. Miałyby one w przyszłości zastąpić pięć boeingów B767 używanych w rejsach do Stanów Zjednoczonych i Kanady. Airbus chce w 2006 r. dostarczyć trzy samoloty, a później, w ciągu czterech lat, kolejne trzy.
To będzie jednak tylko początek procesu wymiany maszyn. Docelowo cała wymiana floty ma kosztować LOT około miliarda dolarów. To nie znaczy jednak, że taką kwotę trzeba wyłożyć przy zakupie. Linie lotnicze w tej chwili najczęściej biorą samoloty w leasing, który wygasa po kilku latach i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta