Myto w Niemczech
Pierwszy etap wygraliśmy - stwierdził z dumą minister transportu Manfred Stolpe o początkowym funkcjonowaniu systemu myta na autostradach. Dzienne korzysta z niego od 800 tys. do miliona ciężarówek. Kierowcy niemieccy testowali system od listopada. Problemy mogli więc mieć cudzoziemcy, dlatego na najbardziej uczęszczanych przejściach granicznych pomagało 2500 doradców znających języki angielski, francuski i polski. Większych korków nie zanotowano. Tylko kierowcy z b. ZSRR nie mogli zrozumieć napisów w Świecku; Niemcy zapowiedzieli tablice z objaśnieniami po rosyjsku. W ciągu 2 dni zainkasowano 5,4 mln EUR: 2 mln od pojazdów mogących jeździć w weekendy i 3,4 mln z opłat wniesionych zaliczkowo. Służby kontroli zatrzymały 3550 nieuczciwych kierowców. Mandat za brak opłaty wynosi 75 euro, przy recydywie rośnie do 20 tys.
NA PODST. AGENCJI OPRAC. P.R.