Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ostatni taki kombinat

15 stycznia 2005 | Ekonomia | MS
źródło: Nieznane

Przyszły nabywca gospodarstwa w Kietrzu może zrobić na tym dobry interes Ostatni taki kombinat Kombinat Rolny Kietrz to jedno z niewielu już dużych gospodarstw rolnych należących do państwa. Nie jest to wprawdzie klasyczny PGR, lecz spółka, ale nadal stanowi własność publiczną. I może tak być jeszcze długo, bo zaliczono ją do przedsiębiorstw o specjalnym znaczeniu dla gospodarki. Przykro mi, gdy ludzie nie rozumieją, że ten, kto dzisiaj nie inwestuje, jutro będzie skazany na zagładę — mówi Włodzimierz Laskowski, prezes kombinatu w Kietrzu. (c) MAREK SZCZEPANIK

Od obiegowego wizerunku pegeeru kietrzański kombinat różni nie tylko forma prawna, w jakiej funkcjonuje: jest to wyspecjalizowane, dochodowe przedsiębiorstwo. - Udało się nam z powodzeniem znaleźć swoje miejsce w nowej rzeczywistości ekonomicznej - podkreśla prezes Włodzimierz Laskowski.

Pochodzący z Nowosądeckiego Laskowski do Kietrza trafił przypadkiem. Po studiach na Wydziale Mechanicznym Politechniki w Krakowie zaproponowano mu stypendium w Opolu: skusiła go obietnica mieszkania. - Po roku wypatrzył mnie dyrektor Wieloobiektowego Państwowego Gospodarstwa Rolnego w Kietrzu. Z mety zaproponował mieszkanie i etat głównego mechanika. W tamtych czasach była to naprawdę interesująca propozycja, więc niewiele się namyślając, w marcu 1964 roku przeniosłem się do Kietrza. I pracuję tu do dziś - wspomina Laskowski.

Za PRL kietrzański...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3432

Spis treści

Ekonomia

Autostrada A1: bez decyzji
BRE Bank: negatywna perspektywa
Bez wyraźnego kierunku
Centralwings: mniej lotów
Cetelem w 2004 r.
Comp: wzrost 15 proc. na debiucie
Energa: raport rady
FSO poczeka na pomoc z pieniędzy publicznych
Firmy spłacają kredyty
Gazprom: przez Meksyk do USA
Gospodarka Polski mile nas zaskoczyła
Hausner: bezrobocie 2 proc. w dół na koniec roku?
Hydrobudowa w notowaniach ciągłych
Igranie z ogniem
Interpelacja w sprawie LHS
Inwestycja ruszy jesienią
KOMENTARZ GIEŁDOWY
Kosztowne odszkodowanie dla Eureko
Lizbona: plan Verheugena
Marionnaud dla Chińczyków
Media Markt nie zgadza się
Mittal Steel inwestuje w Chinach
Monetarna alchemia
Na rynkach rolnych mało handlu
Nadwyżka w Rosji
Nafta sprzedała, Lotos ma problemy
Ocena Budapesztu zaszkodziła regionowi
Od fabryk do samurajów
Oferta Brukseli dla Ukrainy
Opel: strata rośnie
Ostatni taki kombinat
PKP Cargo szacuje zyski
Polowanie na naiwnych
Polska skorzystała zaskakująco dużo
Pomoc dla czystych diesli
Pomysły na lepszy budżet
Potrzebna merytoryczna kontrola
Prime Food na plusie
Przyszłość Azji po tsunami
RAFO atakuje MFW
Rating wyższy, ale nie w tym roku
Ratunek dla Air Polonii
Ropa podrożała o ponad 10 procent
Rynek aut w 2004 r.
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Sami swoi
Suchoj: 40 samolotów
Tsunami: szkody w rybołówstwie
Ulubieńcem węgierski OTP
Umiemy korzystać z Unii
WTO: USA chcą arbitrażu
Walczyć o Ukrainę
Warta poprawia wynik
Wielka nadzieja inwestorów
Zarządzanie znowu w jednym departamencie
Ćwierć miliarda za spółki
Zamów abonament