Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wyprzedaże i promocje a prawa konsumentów

15 stycznia 2005 | Prawo | HF
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

RZECZPOSPOLITA CZYTELNIKÓW Wyprzedaże i promocje a prawa konsumentów W sklepach wyprzedaż jeszcze potrwa, promocje są zaś na okrągło. Obniżone ceny kuszą, konsumenci mają coraz większy wybór, lecz nie warto robić gorączkowych zakupów. Dobrze wiedzieć, jakie mamy prawa, gdy sprzedawcy odmawiają przyjęcia reklamacji lub przy okazji wyprzedaży zechcą wypchnąć buble, albo jakie działania handlowców są nierzetelne, nieuczciwe lub wprowadzające w błąd. Na pytania czytelników, co robić w takich sytuacjach, odpowiadali wczoraj eksperci z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: Anna Sobczak i Olesia Frączek. Olesia Frączek (c) MICHAŁ SADOWSKI Anna Sobczak (c) MICHAŁ SADOWSKI Czy możliwa jest wyprzedaż częściej niż dwa razy w roku?

Mówi o tym ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Wyprzedaż dokonywana jest dwa razy w roku na koniec sezonu letniego i zimowego, trwa nie dłużej niż miesiąc. Na takich warunkach mogą organizować ją hipermarkety, a dokładnie sklepy o powierzchni sprzedaży powyżej 400 mkw. Właściciele mniejszych sklepów, choćby znajdowały się w dużym centrum handlowym, mogą organizować wyprzedaże w zasadzie przez cały czas.

Czy towar przeceniony z powodu obniżki sezonowej podlega reklamacji?

Tak, i sprzedawca nie ma prawa odmówić przyjęcia reklamacji. Jeśli jednak kupiliśmy na...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3432

Spis treści

Ekonomia

Autostrada A1: bez decyzji
BRE Bank: negatywna perspektywa
Bez wyraźnego kierunku
Centralwings: mniej lotów
Cetelem w 2004 r.
Comp: wzrost 15 proc. na debiucie
Energa: raport rady
FSO poczeka na pomoc z pieniędzy publicznych
Firmy spłacają kredyty
Gazprom: przez Meksyk do USA
Gospodarka Polski mile nas zaskoczyła
Hausner: bezrobocie 2 proc. w dół na koniec roku?
Hydrobudowa w notowaniach ciągłych
Igranie z ogniem
Interpelacja w sprawie LHS
Inwestycja ruszy jesienią
KOMENTARZ GIEŁDOWY
Kosztowne odszkodowanie dla Eureko
Lizbona: plan Verheugena
Marionnaud dla Chińczyków
Media Markt nie zgadza się
Mittal Steel inwestuje w Chinach
Monetarna alchemia
Na rynkach rolnych mało handlu
Nadwyżka w Rosji
Nafta sprzedała, Lotos ma problemy
Ocena Budapesztu zaszkodziła regionowi
Od fabryk do samurajów
Oferta Brukseli dla Ukrainy
Opel: strata rośnie
Ostatni taki kombinat
PKP Cargo szacuje zyski
Polowanie na naiwnych
Polska skorzystała zaskakująco dużo
Pomoc dla czystych diesli
Pomysły na lepszy budżet
Potrzebna merytoryczna kontrola
Prime Food na plusie
Przyszłość Azji po tsunami
RAFO atakuje MFW
Rating wyższy, ale nie w tym roku
Ratunek dla Air Polonii
Ropa podrożała o ponad 10 procent
Rynek aut w 2004 r.
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Sami swoi
Suchoj: 40 samolotów
Tsunami: szkody w rybołówstwie
Ulubieńcem węgierski OTP
Umiemy korzystać z Unii
WTO: USA chcą arbitrażu
Walczyć o Ukrainę
Warta poprawia wynik
Wielka nadzieja inwestorów
Zarządzanie znowu w jednym departamencie
Ćwierć miliarda za spółki
Zamów abonament