Rynek aut w 2004 r.
15 stycznia 2005 | Ekonomia | PR
NA ŚWIECIE
Rynek aut w 2004 r.
Sprzedaż nowych samochodów w 18 krajach Europy (15 UE, Islandia, Norwegia, Szwajcaria) wzrosła w grudniu o 7,7 proc., do 1,044 mln, a w całym roku o 2,1 proc. W Unii wzrost wyniósł odpowiednio o 7,1 proc., do 1,01 mln, i o 2 proc. Poprawa nastąpiła w 12 krajach UE. Wśród marek najlepiej wypadły BMW (wzrost o 12,2 proc.), VW (wzrost o 1,5 proc.), DaimlerChrysler (wzrost o 1 proc.). Na wschodzie Europy nastąpił spadek w grudniu o 7,9 proc. i o 5,6 proc. w ciągu roku mimo dużego wzrostu w krajach bałtyckich.
NA PODST. AGENCJI OPRAC. P. R.