Przetwarzaj i uważaj
Kupując samochód od dilera producenta zachodnich aut, powiedzmy marki X, zgodziłem się na otrzymywanie informacji reklamowych z nim związanych. Po pewnym czasie sprzedawca zwinął interes i założył nowy, tym razem jako przedstawiciel producenta aut marki Y. Od tego momentu nie dostaję już informacji dotyczących producenta mojego samochodu, tylko aut, które obecnie sprzedaje diler. Oczywiście informacje te nie są mi do niczego potrzebne. Czy takie wykorzystywanie danych dotychczasowych klientów jest dopuszczalne? Co mogę zrobić? - pyta czytelnik DOBREJ FIRMY.
Trudno odpowiedzieć na pytanie czytelnika bez spojrzenia na umowę, którą podpisał. Dlatego przedstawimy tylko w ogólnym zarysie zasady rządzące przetwarzaniem danych. Mamy nadzieję, że czytelnik znajdzie w nich odpowiedź na swoje pytanie, a inni zapoznają się z nią choćby ku przestrodze.
Nie wolno zapominać o podstawowej zasadzie, że ustawie o ochronie danych osobowych (uodo) podlegają tylko i wyłącznie niektóre informacje dotyczące niektórych osób fizycznych. Uodo nie ma zastosowania do osób prawnych, osobowych spółek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta