Mediacja odformalizowana i dobrowolna
W razie sporu między konsumentem a dostawcą publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych możliwe jest przeprowadzenie postępowania mediacyjnego, i w efekcie polubowne załatwienie sprawy - stanowi prawo telekomunikacyjne z 16 lipca 2004 r. (Dz. U. nr 171, poz. 1800). Postępowanie to wszczyna wniosek konsumenta lub - z urzędu - prezes Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty, jeżeli wymaga tego ochrona interesu konsumenta. W toku postępowania prezes URTiP zapoznaje dostawcę z roszczeniem, przedstawia stronom stosowne przepisy prawa i propozycje polubownego rozwiązania konfliktu. Mediator może, by zapewnić szybkie przeprowadzenie postępowania i zapobiec próbom wykorzystania mediacji jako taktyki opóźniającej postępowanie sądowe, wyznaczyć termin polubownego zakończenia sporu, a w razie jego bezskutecznego upływu ma obowiązek odstąpić od mediacji. Prezes URTiP postąpi tak również wtedy, gdy co najmniej jedna strona oświadczy, że nie godzi się na polubowny finał.
Prawo telekomunikacyjne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta