Polonez po raz trzeci
Czekając na sedan
Polonez po raz trzeci
Od początku przyszłego roku z żerańskiej Fabryki Samochodów Osobowych wyjeżdżać zacznie nowa, czterodrzwiowa odmiana poloneza z wydzielonym i powiększonym bagażnikiem. Modernizacja auta nie ogranicza się do zmiany kształtu tylnej części nadwozia -- po jej zakończeniu model sedan ma być wewnętrznie i zewnętrznie nowym autem.
Wprowadzenie wersji sedan to już trzecia generalna modernizacja auta z Żerania. Przez wiele lat fabryka jakby zdawała się nie zauważać, że szanujący się producent, jeśli nie zmienia modelu, to przynajmniej gruntownie odmładza go co trzy do pięciu lat. Tymczasem zmiany wprowadzane w polonezie były przez kilkanaście lat zaledwie kosmetyczne. Pierwszą znaczną przebudową auta, wymuszoną przez rynek po okresie stagnacji, było wprowadzenie w 1991 roku modelu caro. W aucie zmieniono wówczas 268 części i podzespołów. Najważniejsze z ówczesnych zmian to zupełnie nowy przód...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta