Pracownik w delegacji
Kodeks pracy nie podaje precyzyjnej definicji podróży służbowej. Można ją jednak wyprowadzić z art. 77 5 § 1 k.p.
Pracownik odbywa podróż służbową, gdy na polecenie pracodawcy wykonuje zadanie służbowe poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy lub poza miejscem pracy. Przysługują mu wówczas należności na pokrycie kosztów związanych z tą podróżą.
JAKIE PRZEPISY?Przy krajowej podróży służbowej miejsce wykonywania zleconego zadania ma się znajdować w Polsce, a przy zagranicznej - poza jej granicami. Zagadnienia związane z delegacjami, w szczególności należności przysługujące pracownikowi z tytułu wyjazdu służbowego, regulują również wydane na podstawie art. 77 5 § 2 k.p. dwa rozporządzenia ministra pracy i polityki społecznej z 19 grudnia 2002 r. w sprawie: - wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (DzU nr 236, poz. 1990), - wysokości oraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta