Lufthansa: niższe koszty biletów
Lufthansa chce obniżyć koszty wystawiania biletów i rozważa nowe modele stawek dla obniżenia kosztów i zwiększenia konkurencyjności - zapowiedział szef sprzedaży i marketingu Thierry Antinori. Niemcy chcą zwiększyć sprzedaż biletów w Internecie. Po wygaśnięciu umowy o prowizjach dla agentów zamierzają doprowadzić do znacznego obniżenia opłat dla firm zajmujących się rezerwacją (Amadeus, Sabre, Galileo, Worldspan). W 2003 r. zapłacili im 223 mln euro, prawie nowego A380 - stwierdził. Nie chciał ujawnić wielkości oszczędności; prezes Wolfgang Mayrhuber mówił o 1,2 mld euro do końca 2006 r. • Lufthansa chce zawrzeć w tym roku umowy o wspólnej rezerwacji miejsc z TAP Portugal, zwłaszcza do Brazylii i Afryki.
Reuters, AFP, P.R.