Zostało to, co najlepsze
Po wykupieniu przez AB Volvo grupy Renault (marki Renault i Mack) w 2001 roku podjęto decyzję o stworzeniu jednej platformy dla pojazdów ciężarowych i unifikacji niewidocznych dla klienta, a drogich w produkcji komponentów.
Volvo otoczyło pieczą rozwój silników i zrobotyzowanych skrzyń biegów. Przygotowanie silnika do spełnienia normy czystości spalin i zdobycie homologacji Euro 4 lub Euro 5 to wydatek rzędu kilkudziesięciu mln euro, więc zarząd Volvo musiał zdecydować o rozwijaniu tylko jednej generacji silników i wybrał D12.
Produkcję osi i mostów napędowych (przejmując byłe zakłady Volvo i Renault) prowadzi ArvinMeritor. Wraz z wprowadzeniem nowego renault magnum proces ujednolicania modeli klasy ciężkiej dobiega końca - wyjątek stanowią renault remium i kerax, które będą...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta