Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Plecami do wody

22 marca 2005 | Kolumna transportowa | MS
źródło: Nieznane

ŻEGLUGA ŚRÓDLĄDOWA Przed laty jej rywalem były koleje, dziś - samochody Plecami do wody Żegluga śródlądowa w Polsce się nie rozwija, więc nowe drogi wodne są u nas niepotrzebne - twierdzą przedstawiciele administracji. - Będziemy żeglować wtedy, gdy cieki wodne będą się do tego nadawały - przekonują przewoźnicy. Wynik - niespełna jeden procent udziału tego rodzaju transportu w przewozach ogólnych - mówi sam za siebie. Rzeki nadają się szczególnie do transportu ładunków masowych, np. węgla (c) ARCHIWUM

Niekwestionowany potentat na polskim rynku, spółka Odratrans z siedzibą we Wrocławiu, stanowiąca jedną grupę kapitałową wraz z Żeglugą Bydgoską, posiada 80 proc. udziału w przewozach wodnych śródlądowych. Jednak ambicją firmy jest stawienie czoła zachodnioeuropejskiej konkurencji i stanie się europejskim liderem w branży. Swojej szansy szuka głównie na rzekach niemieckich i holenderskich. Ponad 50 proc. przychodów firmy jest wypracowywanych na rynkach Niemiec i Holandii. W istocie Odratrans jest jednym z największych przewoźników pomiędzy Wisłą a Renem.

- W ubiegłym roku zanotowaliśmy wzrost ilości przewozów o 20 proc.

Na ten wynik miało wpływ przystąpienie Polski do Unii Europejskiej, gdzie żeglugi śródlądowej - jako jedynego zresztą środka transportu - nie dotyczy zakaz kabotażu. Dzięki temu możemy pływać na trasach wewnętrznych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3488

Spis treści

Ekonomia

ABB: azbestowa ugoda
ACE będzie w Warszawie
Airbusy dla CSA
Alcatel-Thales: rozmowy o fuzji
Alcatel: dostawa dla Turcji
Atak Lexusem
BPH: zatrudnienie wzrośnie
Biomax: kara za dumping
Będą pieniądze na spalarnie i składowiska
Carrefour: w Krakowie później
Chiny: długi duży wzrost
Dell: tam, gdzie taniej
Emisja zwiększyła zadłużenie
Eurofighter: drugi etap
Fed rządzi notowaniami
Giełda: doradca w tym tygodniu
Globalny brak równowagi i polski rynek
Inwestują w Zgierzu
Inwestycja Interplastu
Inwestycje w Czechach i Bułgarii
Inwestycyjny tor przeszkód
KOMENTARZ GIEŁDOWY
Kolejowy kontrakt
Konkurenci skutecznie blokują przetargi
Kopalnie znów mogą mieć kłopoty
La Poste myśli o sieci w Polsce
Logany z Indii
Marek D. pozbywa się akcji
Matav: zakup na kredyt
Najważniejsze są niskie opłaty
Największe obawy ma bank centralny
Negocjacje na finiszu
Nie chcą zwolnień
Nowy rząd zmieni strategię
OPEC: rozmowy o limicie
Obrona Wolfowitza
Odwołanie KIGEiT
Odwrót inwestorów trwa
Oficyna wygrała z UOKiK
PKS Limanowa: prywatyzacja bez powodzenia
PSA: mniej w Coventry
Pakiet TP dla FT
Plany Energomontażu Północ
Polmos Białystok na giełdę
Portugalia inwestuje
Porządki w portfelu
Produkcja wzrosła trzykrotnie
Provident: więcej klientów
Przedsiębiorcy stracili, wzrósł bałagan
Rekordowy kurs i rosnące obroty
Rosja: nowy koszyk walut
Rozdzielnia pod Bełchatowem
Rozliczenia Exatelu
Rośniemy szybciej niż region
SPÓŁKI GIEŁDOWE
Sieć placówek maklerskich w oddziałach
Swiss: fuzja blisko
Usługi: stanowisko Paryża
Vivendi kwestionuje arbitraż
WTO: system celny, samoloty
Warto inwestować w polskie nieruchomości
Więcej dla małych i średnich
Wyniki dzienników w styczniu
Wyrwać Europę z marazmu
Za dużo mleka, masła i cukru
Zaszkodziła sytuacja na giełdzie
Zatrudnią inżynierów
Złoty znowu w dół
Złoty, obligacje i akcje znów tanieją
Zamów abonament