Pijemy więcej, ale z mniejszymi procentami
Z danych za trzy kwartały 2004 r. wynika, że zysk netto branży spirytusowej wyniósł 219,8 mln zł, a przychody 3,8 mld zł. W 2003 r. (danych za 2004 r. jeszcze nie ma) wartość sprzedaży alkoholi na polskim rynku wyniosła 7,7 mld dolarów, co uplasowało nas na siódmej pozycji w świecie. Największymi rynkami są Stany Zjednoczone, gdzie sprzedaje się alkoholu za 83 mld dolarów, Japonia - 60 mld dolarów i Niemcy - 28 mld dolarów.
Chętniej sięgamy po piwoMichał Górzyński, wiceprezes zarządu CASE-Doradcy, firmy, która przeanalizowała polski rynek spirytusowy, zauważa, że choć od kilku lat systematycznie spada spożycie alkoholi wysokoprocentowych, to generalnie Polacy piją coraz więcej. Jednak zamiast po wódkę, chętniej sięgamy po piwo. W...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta