Tysiąc procent zysku
WOJCIECH JĘDRZEJEWSKI: To była pierwsza i jedyna jak dotąd kolekcjonerska wystawa fotografii w Polsce. Fotografia staje się cenna dla kolekcjonera wówczas, kiedy jest opisana przez autora, analogicznie jak grafika. Autor powinien na odbitce napisać tytuł, datę wykonania fotografii, edycję i własnoręcznie ją sygnować. To są podstawowe wymagania obowiązujące na międzynarodowym rynku sztuki. Od spełnienia tych warunków zależy cena.
Na przykład na jednej z aukcji w Nowym Jorku fotografia Cartier-Bressona z podanym numerem odbitki (edycja) kosztowała 20 tys. dolarów. Tę samą fotografię, sygnowaną przez autora, ale bez określenia nakładu, wystawiono za jedną czwartą tej ceny. Z kolei na jednej z krajowych aukcji niesygnowana...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta