Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Tramwajem przez wieki

06 maja 2005 | Moje Podróże | FF
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

Wspaniale łączy tradycję, historię i nowoczesność Tramwajem przez wieki Zobaczyć Lizbonę i... szybko do niej wrócić - pomyślałem na lotnisku, czekając na samolot do Warszawy. Określenie "fascynujące" pasuje do tego miasta, jak do mało którego Alfama przypomina jeden wielki dom, w którym wszyscy mieszkańcy dobrze się znają (c) FILIP FRYDRYKIEWICZ Najlepsi architekci realizowali futurystyczne wizje projektując Park Narodów (c) FILIP FRYDRYKIEWICZ Bairro Alto ożywa dopiero nocą. Podwoje otwierają wtedy bary i restauracje (c) FILIP FRYDRYKIEWICZ

Chodzić po Alfamie to trochę jak chodzić po czyimś domu. Widzi się mieszkańców przy ich codziennych zajęciach - sąsiadki rozmawiają na ulicy lub wyglądają przez okna, mężczyźni siedzą na ławeczkach i stopniach domów, ktoś zdejmuje pranie ze sznurów rozciągniętych między oknami, ktoś inny maluje drzwi wyjęte z framugi. Na małych placykach dziewczynki bawią się lalkami, chłopcy grają w piłkę. Zdarza się, że w weekend mieszkańcy zbierają się przy grillu, wystawionym na ulicę.

Alfama, położona na jednym z lizbońskich wzgórz, zachowała średniowieczny układ ulic, pamiętający jeszcze czasy Maurów, którzy mieszkali tu do 1147 roku, kiedy to wypędził ich Alfons I Zdobywca, późniejszy pierwszy król Portugalii.

Domy i kościoły Alfamy powstawały przez wieki, jeden dobudowywano do drugiego. Dziś...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3526

Spis treści

Ekonomia

Auta w Niemczech, Hiszpanii
Azjatycki kapitał pożądany
Bankowy PTE: zmiana zarządzającego
Bez dotacji pociągi nie pojadą
Bosch-Siemens zwalnia
Brazylia: góra trzciny cukrowej
Dwie decyzje w maju
Eksport dzięki inwestycjom
Electrolux w Świdnicy
Eurocash poprawia zyski
Firmy mniej boją się kredytu
Gazprom: pożyczka na dług
Goodyear: korzyści z dolara
Goplana dobra dla Jutrzenki
Historyczne porozumienie handlowe znajduje się w zasięgu ręki
Impel kupił Bankowy Dom Faktor
Indeksy w górę
Jukos: duże zmiany
Kirchhoff w Gliwicach
Klientów przybywa
Komentarz giełdowy
Kontrakty Budimeksu
Korzystna decyzja Sejmu
Kuponovka w niebycie
LOT za mało oszczędza
Legislacyjna zawierucha
Lotos idzie na giełdę
Lotos liczy na miliard kapitału
MNI kupuje Legion Polska
Nadszedł dobry czas dla obligacji
Najtaniej w rosyjskiej salonce
Niemcom grozi strajk hutników
Nord/LB: kredyt na statek
Nowy prezes PZU Lietuva
Obligacje Argentyny
Oblężenie Huty Częstochowa
Oferta Lotosu szkodzi Orlenowi
PGNiG szuka dostawcy
Polacy polubili zdrową żywność
Polska dawała połowę mniej
Problemy z kontraktami
Rok szukania siedziby
Ropa: korupcja w Iraku
Siemens: kontrakt na elektrownię
Skuteczna reklamacja na podatek VAT
Symbolicznie za FSO
TAP: oferta dla Variga
Time Warner: dobrze w kablach
Trzeci miesiąc maleje udział akcji
Tłuste lata Elstar Oils
UBS: lepsze wyniki
UE: nowe łącza
USA: rośnie wydajność
WYJAŚNIENIE
Wielkiego wykupu nie będzie
Wydarzenia dnia
Wyniki Zetkamy
Wzrost gospodarczy w Hiszpanii
Zabrać ulgę Brytyjczykom
Zaskakująco wysokie przewozy
Zaszkodził kosztowny lek
Znowu podatkowa hossa
Zysk był niższy
Świat patrzy na Alana Greenspana
Zamów abonament