Gdy u pracodawcy zdarzy się wypadek
Podstawowe obowiązki związane z wypadkiem przy pracy wynikają z kodeksu pracy. Pracodawca musi podjąć działania, które ograniczą lub wyeliminują zagrożenia, a także udziela pierwszej pomocy poszkodowanym. Jego postępowanie zależy od okoliczności, w których nastąpił wypadek. Pracodawca powinien zatem polecić np. unieruchomienie odpowiednich maszyn czy urządzeń technicznych. Musi także zorganizować pomoc medyczną. Ponadto niezwłocznie powinien przystąpić do ustalenia przyczyn i okoliczności wypadku przy pracy. W tym celu powołuje odpowiedni zespół powypadkowy. Jego skład zależy od rodzaju wypadku. Protokół, który zostanie sporządzony przez zespół, zatwierdza pracodawca. Gdy np. jego członkowie mają odrębne zdania, co zgłaszają pisemnie, to pracodawca ma głos decydujący przy kwalifikacji zdarzenia i dokonaniu ustaleń. Może też zwrócić protokół...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta