Gdy klient rezygnuje z usługi
- Bardzo ucieszyła mnie informacja w artykule Przemysława Krala (DOBRA FIRMA z 26 lipca br.), że niedozwolona jest klauzula stosowana przez biura podróży o potrąceniach do 90 proc. wpłaconej kwoty, jeśli klient zrezygnuje z imprezy turystycznej. Jednak dwa z większych polskich biur podróży nadal stosują w swoich umowach tę klauzulę - pisze czytelniczka DF. - 25 lipca br. odwołałam (pisemnie) swój udział w imprezie turystycznej w Egipcie, wykupionej w jednym z tych biur. Impreza rozpoczynała się 27 lipca br. Jako powód podałam zamach terrorystyczny i pierwszy komunikat MSZ doradzający ostrożność w podejmowaniu decyzji o wyjeździe w ten rejon świata. Poprosiłam o zwrot wpłaconej kwoty. Biuro jednak nieodmiennie odpowiada, że zwróci kwotę zgodnie z warunkami uczestnictwa w imprezach turystycznych organizowanych przez to biuro, czyli po potrąceniu 90 proc. Kto ma rację?
Nie ulega wątpliwości, że niedozwolonymi klauzulami umownymi są postanowienia, które:
> wyłączają obowiązek zwrotu konsumentowi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta