Nieudany lobbing Airbusa
Z dwóch oferowanych samolotów długodystansowych - amerykańskiego Boeinga B787 i europejskiego Airbusa A350 - rada nadzorcza zgodnie z rekomendacjami zarządu i specjalnego zespołu rady wybrała ofertę amerykańską. Z nieoficjalnych informacji wynika, że LOT zamówi 7 maszyn, a kontrakt będzie miał wartość ok. 900 mln USD. Dostawy mają się rozpocząć w drugiej połowie 2008 roku.
LOT ma ponadto możliwość zakupu 7 kolejnych samolotów tego typu w latach 2011 - 2019. Parametry techniczne maszyn obydwu producentów są bardzo zbliżone. Każda z firm deklaruje, że jej model będzie bardziej ekonomiczny pod względem zużycia paliwa od konkurenta. Z naszych informacji wynika, że czynnikiem, który przesądził o wyborze oferty Boeinga, były warunki finansowe, znacznie lepsze, niż zaproponował Airbus.
Prezes spółki Marek Grabarek przyznał, że jest zadowolony z decyzji rady.
- Ta sprawa jest już zamknięta. Teraz możemy znacznie więcej uwagi poświęcić przygotowaniom do debiutu giełdowego. To oczywiście nie jedyna rzecz, jaką będziemy się zajmować w najbliższym czasie. Trwają już prace nad wyborem nowych samolotów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta