Znów roboty na torowisku
Podczas redakcyjnej dyskusji nad przyszłością transportu kolejowego w Polsce goście "Rz" krytycznie wypowiadali się o tych propozycjach.
Na obecną sytuację PKP rzutują wielomiliardowe długi oraz krytykowany ostatnio przez NIK brak koncepcji uzdrowienia transportu kolejowego w Polsce. Komplikuje ją jeszcze bardziej konieczność podjęcia przygotowań do otwarcia na Europę rynku usług kolejowych (do 2012 r). Wszystko to nie pozostawia rządowi zbyt dużego pola manewru.
Większa pomoc, lepsze zarządzanieFundamentem przyszłej naprawy ma być utworzenie niezależnego zarządu sieci kolejowej, który zadba o warunki przejrzystego liczenia kosztów i zajmie się polityką udostępniania dróg żelaznych. Jeszcze w tym roku Polskie Linie Kolejowe, zarządca narodowych sieci kolejowych, ma skoncentrować się na świadczeniu usług, czyli udostępnianiu tras przewozowych i utrzymaniu ich potencjału, ale wyłącznie poprzez bieżące, niezbędne naprawy. Z zadań PLK rząd chce wyłączyć inwestycje i realizowanie dużych programów technicznej modernizacji. PLK miałyby też ograniczyć związki kapitałowe z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta