Można żądać naprawy lub wymiany
Reklamację możemy zgłosić, gdy kupiony przez nas towar jest niezgodny z umową, np. nie nadaje się do celu, do jakiego jest zwykle używany; jego właściwości nie odpowiadają cechom tego rodzaju towarów; nie spełnia oczekiwań opartych na publicznie składanych zapewnieniach (np. w oznakowaniu towaru, reklamie). Tak będzie np., gdy nie działa kupiona właśnie pralka, meble mają inny kolor niż zamówiony, nabiał jest nieświeży, choć jeszcze nie minął termin spożycia. Niezgodność z oczekiwaniami może dotyczyć nie tylko samych właściwości towaru, ale również terminu, w jakim towar ma je zachować. Warto wiedzieć, że dotyczy to nie tylko nowego towaru, ale także używanego. Jeśli więc kupiliśmy książkę np. na aukcji na portalu Allegro i sprzedający zapewniał nas, że jest w dobrym stanie, a otrzymaliśmy poplamioną i zniszczoną, to możemy ją reklamować.
Istotą odpowiedzialności sprzedającego za niezgodność towaru z umową jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta