Mieszanie kolorów
Przychodzi klient do pawilonu firmy Farb-Bud na Stałej Wystawie Budownictwa "Budexpo" przy ul. Bartyckiej w Warszawie i pyta o fińską farbę Tikkurila. Sprzedawca: - Ile jej potrzeba? - Na jakieś 35 metrów - odpowiada klient. - Więc starczy 6 litrów, czyli 2 opakowania po 3 litry - mówi sprzedawca. - A nie byłoby taniej wiaderko 10 litrów? - pyta klient. - Nie. 10 litrów wychodzi drożej. I to za dużo na 35 metrów - odpowiada sprzedawca.
Osoba niewtajemniczona mogłaby się zdziwić. Przecież sprzedawcy powinno zależeć, by farby sprzedać jak najwięcej.
- Chodzi nie o to, by klient kupił jak najwięcej, lecz by był zadowolony. Sklep nie tylko sprzedaje, ale też doradza. Tak zdobywa zaufanie klienta. To element strategii utrzymania się na tym niełatwym rynku - tłumaczy Sebastian Żuchowski, właściciel firmy Farb-Bud.
Po rozległym, wypełnionym sklepami i pawilonami terenie wystawowym przy Bartyckiej dziś już nie przetaczają się takie tłumy, jak 10 lat temu. Klientów ubyło. Gdzie zniknęli? Oczywiście w hipermarketach, kuszących np. 10-litrowym promocyjnym kubełkiem farby za 15 zł, czyli tańszej niż woda. Niewielu sklepom z artykułami...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta