Koszty reklamy zależą od jej adresata
- W ramach kampanii promocyjnej nowego produktu zbieraliśmy dane klientów, a osoby, które wypełniły specjalny kupon promocyjny, zostały członkami klubu. Całą akcję reklamowaliśmy w mediach i punktach handlowych. Teraz wysyłamy do uczestników materiały reklamowe. Czy to reklama publiczna? - pyta czytelnik DF.
Wydatki na reklamę publiczną zaliczamy do kosztów w całości, natomiast na niepubliczną tylko do wysokości 0,25 proc. przychodów. W sytuacji, o której pisze czytelnik, materiały reklamowe wysyłane są do zamkniętej i określonej grupy osób - członków klubu. Może to sugerować, że mamy do czynienia z reklamą niepubliczną. Ważny jest tu jednak moment rozpoczęcia całej akcji. Członkami klubu zostały bowiem osoby, które zareagowały na akcję prowadzoną w mediach i ogólnodostępnych punktach handlowych. Nie mieliśmy więc wpływu na dobór uczestników. Wysyłka materiałów promocyjnych jest wobec tego kontynuacją akcji skierowanej do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta