Trzysta neonowych bramek
Z liczącego 35 mln euro budżetu, jaki na organizację mundialu wyasygnowało miasto, 2 mln to fundusz promocyjny. - Zwykle do Hamburga trafiają goście związani z żeglugą - mówi Christian Schnee z zespołu odpowiedzialnego za promocję miasta. - Miasto jest kojarzone z regatami, morskim handlem i... swobodnymi obyczajami. Bardzo byśmy chcieli, aby turyści poznali też inne atrakcje.
Turystów witać będzie 300 świecących niebieskim światłem bramek. Budzą one skojarzenia z futbolem, ale przypominają również, że Hamburg to od wieków wrota na świat. Lekkie metalowe konstrukcje stoją już w parkach, na dachach budynków, u wejścia do portu, pośrodku tafli jeziora Binnenalster.
Organizatorom mistrzostw zależy, aby turyści przyjeżdżający na mecze znaleźli też czas i ochotę na poznanie miasta, odwiedzenie któregoś z 40 muzeów, 30 teatrów i 90 kin. A także parków - liczący 1,7...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta