Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Chińczycy polubili niebo

06 czerwca 2006 | Ekonomia | AS
źródło: Nieznane
źródło: Nieznane

LOTNICTWO Chińczycy polubili niebo Światowe koncerny produkujące samoloty zacierają ręce: w ciągu najbliższych kilku lat chińscy przewoźnicy będą musieli kupić 600 nowych maszyn, by sprostać rosnącemu popytowi na rynku przewozów pasażerskich. Nawet sam George Soros uznał, że warto zainwestować w chińskie firmy lotnicze Przez chińskie lotniska co roku przewija się dużo ponad 100 mln pasażerów. Według szacunków ruch na nich będzie rósł o około 10 proc. rocznie (c) REUTERS/KIN CHEUNG

Nawet jak na kraj, w którym żyje 1,3 mld ludzi, liczby dotyczące rozwoju lotnictwa w Chinach są zdumiewające. W 2002 i 2003 r. tamtejsze linie przewiozły ok. 80 mln pasażerów. W 2004 r. 106 mln, a w zeszłym roku aż 146 mln osób. Jak szacuje międzynarodowe stowarzyszenie transportu lotniczego, ruch pasażerski w Chinach będzie do 2009 roku rósł średnio o 9,7 proc. rocznie.

Wszystko dzięki gwałtownemu rozwojowi gospodarczemu (analitycy przewidują, że w ciągu najbliższych 20 lat PKB Chin będzie rósł w tempie 6 proc. rocznie), a także geografii - przy tak ogromnych połaciach kraju dla...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 3857

Spis treści

Ekonomia

Amsterdam, centrum gazu
Arkadiusz Krężel w Impexmetalu, ARP bez prezesa
Cathay Pacific przejmuje Dragonair
Cementowa fuzja w Europie
Chińczycy kupują w Kazachstanie
Chińczycy polubili niebo
Cytat dnia
Czas dymisji prezesów
Czeskie natarcie
Dobrzy menedżerowie, ale ze złą biografią
Drogie paliwo dobija przewoźników
Elektrownie bez nadzoru
Gaz: kontrowersje wokół podwyżki cen
Giełda decyduje o zmianach
Idę do Sejmu po zwycięstwo
Ile emeryci płacą swoim prezesom
Jedna spółka zamiast trzynastu
KGHM wraca do łask
Kandydat do zarządu GPW
Karta wyróżni nas z tłumu
Klienci zapłacą za torby
Komentarz giełdowy
Koreański kontrakt helikopterowy
Korzystał z poufnych informacji
Kwiecień nie najlepszy dla dzienników
Lepsza ocena dla Ostrowa
Mogą być kłopoty z dostawami gazu
Największy debiut w Indiach
Nasdaq i Dow Jones w dół
Nasza giełda musi rosnąć, by zatrzymać inwestorów
Nie ma powodów, by kupować akcje
Nowy operator wiele oczekuje
Oby ławka nie była za krótka
Ochrona rynku słono kosztuje
Orlen zbliża się do Możejek
Podatki dobre dla bogatych
Podzielić, sprzedać i nie zbankrutować
Polcolorit czeka na poprawę
Polska broń pojedzie na Filipiny
Polskie wędliny znów podejrzane
Procenty z Polski podbijają światowe rynki
Proces kierownictwa Parmalatu
Rafako chce przejąć europejskie firmy
Rekordowy wzrost w Estonii
Ropa drożeje po groźbach Iranu
Rosnieft rusza na giełdę
Rynek pod wpływem zagranicy
Rząd ma płacić, a nie stawiać warunki
Spółki giełdowe
Szykuje się zmiana właściciela
Sąd po stronie Elektrimu
Słabszy złoty
Tańsze akcje w portfelach
Telewizja internetowa: giganci się dogadali
UKE: unieważnione przetargi
Urząd karze, sąd łagodzi
W Fortis bez dywidendy
Wieczerzak w PZU
Więcej kobiet to lepsze wyniki firm
Wydarzenia dnia
Włochy: wyższy deficyt
Z Warszawy na Zielony Przylądek
Znów wzrost bez jasnych podstaw
Środki na ekspansję za granicą
Zamów abonament