Jak rozliczyć firmowy telefon
Najprościej jest wtedy, gdy telefon jest zarejestrowany na firmę i znajduje się w jej siedzibie. Tu raczej nie ma wątpliwości, że jest wykorzystywany na cele zawodowe.
Czasami trzeba amortyzowaćPierwszy koszt to kwota z faktury za zakup samego aparatu. Jeżeli odliczamy VAT, będzie to wartość netto. Z reguły zaliczymy ją do kosztów bezpośrednio. Inaczej będzie wtedy, gdy telefon kosztuje ponad 3500 zł. W takim wypadku musimy wprowadzić go do ewidencji środków trwałych i amortyzować. Musimy też pamiętać, że jego wartość powiększają koszty związane z zakupem. Jak stwierdził Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 5 grudnia 2003 r., I SA/Łd 2/02 (utrzymanym w mocy w wyniku skargi kasacyjnej wyrokiem NSA z 18 sierpnia 2004 r., FSK 364/04): "Koszty aktywacji czy podłączenia (montażu) telefonu komórkowego mieszczą się w kategorii kosztów ubocznych związanych z zakupem, powstałych do chwili przekazania środka trwałego do użytkowania, zwiększających cenę ich nabycia, i w związku z tym nie mogą być zaliczone bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodów".
Środkiem trwałym może też być telefon, który kupiliśmy przed...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta