Moda na Łódź nie przeminie
Jerzy Kropiwnicki: Miastem coraz bardziej atrakcyjnym, które ostatnimi czasy przyciąga wielu inwestorów ze względu na swoje specyficzne cechy. Miastem, które staje się europejskim centrum produkcji sprzętu gospodarstwa domowego, które przyciąga inwestorów wysokiej techniki. No i miastem, które ma najpiękniejszą na świecie ulicę z przełomu XIX i XX wieku.
Co takiego sprawia, że Łódź jest miastem specyficznym?Przede wszystkim położenie. Łódź leży w samym centrum Polski. Bardzo często, rozmawiając z biznesmenami zainteresowanymi lokowaniem inwestycji w Łodzi, używam stwierdzenia, że jeśli położy się kciuk na środku mapy Polski, to pod nim na pewno znajdzie się Łódź. Poza tym jest to miasto, którego 120 tysięcy mieszkańców to studenci i pracownicy wyższych uczelni.
Ale Łódź nie zmieniła swojego położenia, a uczelnie nie powstały w ostatnim czasie. Zaś świadkami prawdziwego boomu inwestycyjnego jesteśmy dopiero od kilku lat. Co takiego należało zrobić, żeby zainteresować wielkie koncerny wydawaniem pieniędzy właśnie w Łodzi?Wśród zagranicznych firm utrwaliło się przekonanie o Łodzi jako o mieście przyjaznym inwestorom. Zwracają uwagę na to, że szybko podejmujemy decyzje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta