Śpiewająco
Ponad trzy lata temu zaczynali jako "chór dla nieumiejących śpiewać". Do dziś do chóru Allegrezza del Canto (Radość śpiewania) może zapisać się każdy, kto lubi śpiewać‚ bez względu na wiek‚ głos i umiejętności. 71 osób najłatwiej pogrupować według wysokości głosu. Najwyższe to soprany‚ potem mezzosoprany‚ alty‚ tenory i basy oraz barytony. - Każdy z głosów ma inną mentalność - mówi Szymon Wyrzykowski‚ chórmistrz. - Konfliktowość rośnie wraz wysokością głosu - żartuje Zosia Piotrowska‚ mezzosopran.
Niska samoocena basówPodstawę harmonii w śpiewie chóralnym tworzą barytony i basy. - Stanowimy tło. Proste‚ trochę monotonne dźwięki‚ które wydajemy z siebie są istotne dla brzmienia każdego utworu jako logiczne dopełnienie całości - opowiada Jacek Szaryński‚ bas. - Gdyby porównać śpiew chóralny do chińskiego malarstwa‚ to grube pociągnięcia pędzla oznaczałyby głosy basowe. Ptaszek na drzewie‚ na pierwszym planie, to soprany - wyjaśnia Bogusław Bielecki‚ bas. Na basy i barytony Allegrazza del Canto składają się głosy trzech profesorów weterynarii‚ psychiatry‚ fizyka‚ dwóch...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta