Polskie firmy zmniejszają dystans do zachodnich koncernów
Producent zdrowej żywności Sante nie jest wyjątkiem. Mokate, polski król cappuccino, coraz lepiej radzi sobie w sprzedaży herbat. Ma już 12 procent udziałów w tym rynku. Więcej saszetek i granulek sprzedaje tylko Unilever, właściciel marek Lipton, Brooke Bond i Saga i jeden z czołowych w świecie producentów artykułów codziennego użytku ( FMCG).
Jeszcze trzy lata temu woda mineralna i napoje Spółdzielni Pracy Jurajska były w pierwszej dwudziestce najczęściej kupowanych produktów tego typu w Polsce. Dziś zajmują miejsca w pierwszej dziesiątce, mimo że muszą na co dzień konkurować z wodą i napojami Coca-Coli, PepsiCo, Nestle czy Danone, czyli firm ze ścisłej światowej czołówki.
- Małych i średnich przedsiębiorstw spożywczych skutecznie rywalizujących ze światowymi potęgami będzie coraz więcej - uważa Bartłomiej Pawlak z firmy doradczej Ernst & Young. Jak przypomina, krajowe firmy stać już na inwestycje w nowoczesne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta