Słoneczne lato w nastrojach
Sondaż konsumencki Demoskopu dla "Rzeczpospolitej"
Słoneczne lato w nastrojach
Wskaźnik optymizmu konsumentów po znacznym, sześciopunktowym wzroście osiągnął w sierpniu najwyższy z notowanych dotąd poziomów -- 100 punktów. Na takim samym poziomie uplasowały się również ocena klimatu gospodarczego oraz skłonność do zakupów. Sierpień -- drugi z kolei letni miesiąc wzrostu nastrojów konsumenckich -- jest również miesiącem zadziwiającej równowagi w konsumenckich odczuciach respondentów Demoskopu. Tyle samo osób zadeklarowało optymizm i pesymizm konsumencki, taka sama liczba pytanych ma pozytywne i negatywne oceny klimatu gospodarczego w kraju, tyle samo ankietowanych jest skłonnych i niechętnych do dokonywania zakupów. Wyniki sondaży konsumenckich Demoskopu z sierpnia 1995 r. mają zdecydowanie znaczenie symboliczne -- został osiągnięty wreszcie poziom równowagi nastrojów, powyżej którego można mówić o społeczeństwie, w którym dominują konsumenci-optymiści.
Od czerwca do sierpnia, podczas miesięcy wypoczynku wakacyjnego, nie sprzyjającego zwykle poprawie nastrojów konsumenckich, w okresie prób generalnych, przed pełnią kampanii prezydenckiej, wskaźnik optymizmu konsumentów wzrósł o 11 punktów, a ocena klimatu gospodarczego o 13...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta