Robot nie zastąpi człowieka
Pierwsza w świecie "postmodernistyczna" fabryka aut
Robot nie zastąpi człowieka
Konkurenci się dziwią, ale też przyglądają z zainteresowaniem eksperymentowi Toyoty. Trzeci na świecie producent samochodów wrócił do metod produkcji aut -- na razie w jednym zakładzie -- sprzed okresu fascynacji robotami i automatyką przemysłową. Licząca 36 lat jedna z fabryk w Toyota City, centrum produkcyjnym firmy, gdzie powstają miliony aut, została zmodernizowana, ale w duchu "postmodernizmu". W porównaniu ze standardowymi współczesnymi liniami produkcyjnymi aut w firmach światowego przemysłu motoryzacyjnego -- w tym przypadku ograniczono liczbę automatów aż o 66 proc. W miejsce robotów ponownie zatrudniono robotników. Jak napisał "The Economist" jest to pierwsza w świecie "postmodernistyczna" fabryka samochodów. Produkuje miesięcznie 9 tys. aut.
Inne firmy światowego przemysłu samochodowego dziwią się, gdyż koszty pracy ludzkiej w Japonii są bardzo wysokie, a po wtóre to ten kraj przoduje w świecie pod względem wykorzystania robotów w przemyśle (nie tylko samochodowym) . Toyota ma jednak powody,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta