Co zrobić, gdy dostaniesz zawyżony rachunek lub chcesz zmienić umowę z dostawcą mediów
Prawo energetyczne mówi, że dostawca ma obowiązek rozliczania się z odbiorcą w okresach nie dłuższych niż dwanaście miesięcy. Ale w tym przypadku spółka zmieniła pewną zasadę w stosunku do przyzwyczajeń odbiorców. Zakładam, że w umowach z tymi odbiorcami gazownicy mieli na tyle nieprecyzyjnie zapisany okres rozliczeniowy i częstotliwość płatności, że taka zmiana była dopuszczalna.
Ale jeśli przy zmianie systemu rozliczeniowego doszło do tzw. poślizgu w wystawianiu faktur, to widzę podstawy, żeby odbiorca żądał rozłożenia płatności na raty, wskazując na przykład, że nie był o zmianach dostatecznie jasno i z odpowiednim wyprzedzeniem poinformowany.
Ale jeżeli zakład energetyczny czy gazowniczy ma...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta