Alianse strategiczne. Sztuka zdobywania korzyści poprzez współpracę
18 grudnia 2006 | Ekonomia | NR
RECENZJE Alianse strategiczne. Sztuka zdobywania korzyści poprzez współpracę W zglobalizowanej gospodarce przedsiębiorstwom coraz trudniej działać w pojedynkę, dlatego łączą się one, reorganizują, przekształcają.
Dotyczy to zarówno przemysłowych gigantów, jak i startujących dopiero przedsięwzięć. Umiejętność wchodzenia w sojusze biznesowe decyduje często o rozwoju firm.
Te sojusze mogą obejmować np. tylko sprzedaż - albo już fazę produkcji czy nawet niektórych badań. Żeby jednak przyniosły firmie korzyści, muszą być starannie zaplanowane, przygotowane i wprowadzone. Autorzy - też działający w aliansie - przedstawiają nie tylko teoretyczne przesłanki udanych sojuszy, ale liczne ich przykłady ze światowego biznesu.
Rz Yves L. Doz, Gary Hamel - Alianse strategiczne. Sztuka zdobywania korzyści poprzez współpracę, Helion, Gliwice 2006